Dezelfde energie als je kinderen? Zo doe je dat

Geplaatst op 02-05-2022

Janne-Mieke Loeffen, clubmanager van Happy Bodies Uden, heeft één grote passie: mensen fit houden. Wil je weer dezelfde energie als je kinderen? Dan ben je bij Janne-Mieke aan het goede adres. In deze blog vertelt ze waarom het concept van Happy Bodies haar helpt bij haar passie.

Passie om mensen fit te houden

Sinds 1990 werk ik in de sportwereld. Eerst jarenlang als sportinstructeur. Ik gaf zo’n 17 uur per week groepslessen, maar toen ik vijftig werd, begon ik me af te vragen of mijn lichaam dat nog twintig jaar aan zou kunnen. Maar ja, het is wel mijn passie om mensen fit te houden. In 2017 koos ik ervoor om als om als personal trainer aan de slag te gaan. Het lastige is dat als iemand begint met personal training je een beetje moet inschatten welke gewichten voor deze persoon optimaal zijn bij welke oefeningen.

Twee handen

Op een gegeven moment maakte ik kennis met de Milon-cirkel, een volautomatische cirkel met fitnesstoestellen waarop je maandelijks in zes trainingen van 35 minuten je hele lijf traint. Voor iemand gaat trainen, scant de Milonizer het lichaam op basis van biometrische markers. Zo weet je zeker dat tijdens de training alle apparaten automatisch goed zijn ingesteld, ongeacht de leeftijd of eventuele lichamelijke klachten. Ideaal! Toen in 2018 mijn partner, Paul van der Koevering, als franchisenemer met Happy Bodies in Uden en Schijndel begon, kreeg ik de kans om in de vestiging in Uden als clubmanager aan de slag te gaan. Die kans heb ik natuurlijk met twee handen aangegrepen.

Uniek trainingsplan voor elk lid

Er zijn andere concepten op de markt die claimen dat ze in een paar korte sessies per week het hele lichaam trainen, maar daar werkt iedereen met hetzelfde trainingsplan. Wat zo uniek is aan Happy Bodies is dat iedereen een eigen, uniek trainingsplan heeft. Zo kun je echt een uitdaging aangaan met ieder lid. Alles wordt bijgehouden, dus je ziet heel eenvoudig de progressie. Iedereen, van kind tot bejaarde, kan bij ons trainen, ongeacht de uitdaging.

Meer energie

Die uitdaging kan voor iedereen anders zijn. De een wil afvallen, de ander wil meer kracht, een derde wil meer energie. Een veel gehoorde wens is dat mensen weer net zo veel energie willen hebben als hun kinderen. In dat geval wordt er een programma opgesteld dat echt gericht is op het krijgen van meer energie. Dat betekent dat we kracht en conditie gaan combineren in een intervaltraining. De krachttraining doen we excentrisch. De meeste krachttrainingen zijn concentrisch, dan doe je krachtoefeningen die de spieren korter – en dus sterker – maken. Je tilt bijvoorbeeld een gewicht op en op de ‘terugweg’ laat je het gewicht snel zakken, wat weinig tot geen inspanning kost. Bij excentrische krachttraining hou je het gewicht tegen op de ‘terugweg’. De spier wordt dan weer langer, omdat deze moeite moet doen weerstand te bieden aan de tegenovergestelde zwaartekracht. Deze manier van training zorgt dat je metabolisme sneller gaat werken, dat geeft een hogere naverbranding en dat samen geeft meer energie. In twee keer 35 minuten trainen per tien dagen! Ideaal toch?

Meer weten?

Nieuwsgierig hoe je meer energie krijgt door twee keer 35 minuten te trainen per tien dagen, onder begeleiding van je eigen personal lifestylecoach? Ook als lichamelijke klachten hebt? Doe dan de gratis lidmaatschaptest en meld je aan voor een gratis persoonlijk kennismakingsgesprek en rondleiding door de club. Wedden dat je meteen verkocht bent?

 

 

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes en gezondheidstips voor een gezonde lifestyle? Meld je aan:

 
 

 

 

 

Deel dit bericht:

  • Eenvoudig maar toch doeltreffend. Je steekt het pasje in het toestel en deze wordt direct ingesteld op jouw maten en niveau.

    Miranda
  • Sinds 18 januari ben ik bijna 10 kilo VET kwijtgeraakt: ik merk het aan mijn buik (die ik niet meer heb)...

    Daniëlle van Oostdrop
  • We zijn nu een half jaar verder, ik zit inmiddels ruim in fase 3 en ben al 17 kilo afgevallen.

    Saskia Nagel
  • Ik vind het heel leuk om vaak te trainen. Vooral ook om het resultaat te zien bij de metingen (ook thuis via de app).

    Hanna
  • Door de geavanceerde techniek is trainen met de Milon Cirkel een stuk minder blessuregevoelig dan trainen met losse gewichten.

    Gerard
  • Omdat de toestellen worden ingesteld op jouw niveau, is het zelfs voor mij mogelijk om blessurevrij te sporten.

    Martha
  • Een volledige workout, incl. douche in slechts 1 uurtje. Happy Bodies heeft sporten (ook voor mij) leuk & effectief gemaakt

    Richard
  • In 2 rondjes op de Milon Cirkel een volledige work-out voor alle spiergroepen.

    Selma
Miranda Daniëlle van Oostdrop Saskia Nagel Hanna Gerard Martha Richard Selma
{cookieMessage}