Overweeg jij (weer) te starten met fitness? Lees eerst deze 3 tips!

Vind jij dat je best wat beter in vorm zou moeten zijn, wat fitter, wat slanker, een paar kilo (of meer) kwijtraken?
Maar heb je geen zin in een gewone sportschool?
En heb je eigenlijk geen tijd, een te volle agenda?

TIP 1 - Mindset: Maak een beslissing om echt fit te worden, nu.

Iedereen weet allang dat dagelijks voldoende bewegen en wekelijks 2 - 3 keer een half uur sporten noodzakelijk is om gezond te zijn. Professor Scherder (je weet wel, van DWDD) zegt zelfs dat bewegen een must is om juist nu betere weerstand op te bouwen. Is het voldoende om 'best wat fitter, best wat slanker' te willen zijn. NEE! Uit de psychologie is bekend: als je reden maar sterk genoeg is, dan wordt je zelfs niet door flinke tegenslag uit het veld geslagen. Waarom wil jij zo graag weer in shape komen?

Als je niet écht een besluit hebt genomen, om nu echt fit te worden én blijven, dan zal je bij de minste of geringste tegenslag afhaken. En weer spijt krijgen, je schuldig voelen en troost zoeken in... een extra biertje of wijntje en het bekende troostvoedsel (vet, zout zoet). Wil je dát?


Reflectievraag

Bedenk eens wanneer jij in je leven net zo vastberaden was als nu om in vorm te komen en haalde je datgene wat je voor ogen had?



TIP 2 - Coach: Persoonlijke begeleiding is cruciaal

Laten we eerlijk zijn... de meeste mensen gaan naar een sportschool omdat het moet. Niet omdat het hen zozeer leuk lijkt. Er zijn zelfs mensen die lid worden bij zo'n sportschool, maar nooit gaan! Die hadden dus nog niet besloten waarom ze nou zo graag fitter willen worden. (zie TIP 1). Herken je dit: je wordt 1 rondje begeleid en je mag het daarna met een trainingsschema op een papiertje zelf doen (of beter, zelf verder uitzoeken). Bij veel sportcentra horen nieuwe leden na die ene keer: "Als er  verder nog iets is, dan kun je het gewoon vragen, hoor!". Dat is geen begeleiding, logisch dat de meeste mensen dan afhaken. De beste coachen geven je een systeem. En begeleiden je vervolgens om dat systeem optimaal voor jou te laten werken.

Een persoonlijke coach is cruciaal:
A) om goed op te starten
B) als je stok achter de deur
C) om je stap voor stap en verantwoord je beste shape ooit te bereiken


Reflectievraag

Wat vind jij, zou een persoonlijke coach voor jou Of ga je het eerst nog een keertje zelf proberen (net als die andere keren)?



TIP 3 - Proberen: Mag je eerst echt goed uitgebreid proberen?

Hoeveel sportscholen of dieten hebben je al gouden bergen beloofd? Stel, je had eerst uitgebreid kunnen proeven, dus niet 1 keertje, zou dat dan verschil hebben gemaakt? De meeste mensen zijn 

 

 

 

 

 

 

 

Happy Bodies biedt een nieuwe manier van fitness in o.a. Almere PoortAmersfoort EmiclaerEdeLeidsche Rijn (Utrecht) , Leusden en Veenendaal!
De Milon Cirkel, hét alternatief voor de normale sportschool! Train slechts 2x per week, 35 minuten per keer. Altijd een persoonlijke Lifestyle Coach aanwezig. Wil jij starten met sporten, afvallen of fitter worden? Maar stel je de eerste stap naar de sportschool steeds uit? Dan is Happy Bodies de oplossing voor jou!

Claim 1 van de 30 GRATIS Milon Fitness Proefmaanden! Vul het bovenstaande formulier in!

 

 

  • Eenvoudig maar toch doeltreffend. Je steekt het pasje in het toestel en deze wordt direct ingesteld op jouw maten en niveau.

    Miranda
  • Sinds 18 januari ben ik bijna 10 kilo VET kwijtgeraakt: ik merk het aan mijn buik (die ik niet meer heb)...

    Daniëlle van Oostdrop
  • We zijn nu een half jaar verder, ik zit inmiddels ruim in fase 3 en ben al 17 kilo afgevallen.

    Saskia Nagel
  • Ik vind het heel leuk om vaak te trainen. Vooral ook om het resultaat te zien bij de metingen (ook thuis via de app).

    Hanna
  • Door de geavanceerde techniek is trainen met de Milon Cirkel een stuk minder blessuregevoelig dan trainen met losse gewichten.

    Gerard
  • Omdat de toestellen worden ingesteld op jouw niveau, is het zelfs voor mij mogelijk om blessurevrij te sporten.

    Martha
  • Een volledige workout, incl. douche in slechts 1 uurtje. Happy Bodies heeft sporten (ook voor mij) leuk & effectief gemaakt

    Richard
  • In 2 rondjes op de Milon Cirkel een volledige work-out voor alle spiergroepen.

    Selma
Miranda Daniëlle van Oostdrop Saskia Nagel Hanna Gerard Martha Richard Selma